Издател | Изток-Запад |
Брой страници | 448 |
Година на издаване | 2009 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 536 грама |
Размери | 20x12 |
ISBN | 9789543215287 |
Баркод | 9789543215287 |
Категории | Технология и психология на бизнеса, Икономика, Книги |
Какво се случва, когато потребителите разполагат с почти безкраен избор, който поражда неограничено търсене? Когато всичко става лесно достъпно за всеки (и във все повече случаи безплатно)? С няколко щраквания на компютърната мишка ние стигаме до милиони продукти в интернет магазините и аукционите. При това може да прочетем отзивите за тях на вече изпробвалите ги стотици хора...
Тази предизвикана и улеснявана от интернет ситуация с удивително бързи темпове продължава коренно да променя всичко в бизнеса: производството, дистрибуцията, маркетинга, рекламата. И далеч не само бизнеса. Промените неусетно засягат целия ни живот – начините, по които печелим парите си; по които ги харчим за стоки или развлечения; по които общуваме с другите и намираме сродни души по интереси или любими; по които гледаме на света и го усещаме; по които се чувстваме щастливи или нещастни. Именно тези промени и тенденции за първи път са уловени, изяснени и математически доказани по слисващ начин в тази книга.
А наглед в нея става дума само за една проста идея: в епохата на интернет с монопола на най-популярните стоки (бестселъри, хитове, блокбастъри) вече е свършено. Преди пренебрегваните нишови продукти (които формират дългата опашка в кривата на търсенето) добиват същата значимост, защото съвкупните им продажби са равностойни, дори по-големи от тези на масово продаваните.
Идеята може и да е проста, но всяка от подробностите по приложението й е извънредно ценна и заслужава бавно и внимателно осмисляне. Накратко, който иска да прави какъвто и да било бизнес през ХХI в., е добре да прочете тази книга. Преди да му се наложи.
Ключови думи: Нови навици и умения, Отново на работа, Успех през 2023, Успешни и щастливи, Успешни в общуването и продажбите, Активираме своя успех
Все още няма мнения за тази книга.
Напиши коментарЩе бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]
Отдавна книга на подобна тематика не ме бе впечатлявала толкова. Крис Андерсън наистина е успял да напише една безкрайно интересна и четивна книга, която разкрива супер интересни неща за пазарите и продажбите в наши дни.
Що е туй “дълга опашка”? Представете си един списък с музикални изпълнители. При главата на динозавъра са най-хитовите, които продават милиони албуми. Те са и една ограничена бройка, а в историята досега са и били най-важните. Тъй като в един магазин има ограничена площ, там ще бъдат изложени тъкмо тази ограничена бройка “оборотни изпълнители”, което и ще насърчава още повече само тяхната продажба. И унификацията на вкусовете.
Само че онлайн търговията променя системата. С минимални разходи в един онлайн магазин могат да се продават хиляди други изпълнители – и тези от средна величина, и почти напълно неизвестни формации. И ролята на главата е заличена от дължината на опашката – оказва се, че продажбите в нейното протежение (което е неограничено и никога не стига до 0) сумарно надминават хитовите изпълнители, колкото и нависоко да са те.
Просто, нали? Такъв е бизнесът на “иБей”, на “Гугъл” с рекламите, на “Амазон” с книгите – всички те печелят от нишови продукти, които нямат масова популярност, но са достатъчно много, за да сформират завидни продажби. Затова опашките стават все по-дълги и за всички тях има пазар.
Крис Андерсън развива изследването си пространно и с многобройни примери, откривайки правилото на “дългата опашка” къде ли не. Не ще ви преразказвам книгата, тя има сериозни достойнства и твърдо си заслужава прочита.
Христо Блажев, www.knigolandia.info
Маргарита Янева – Хеликон,Бургас