Бъдещето. Какво ни носи то и защо това зависи от нас

Автор: Тим О Райли

Коментари: 0

Издател Изток-Запад
Преводач Елена Филипова
Брой страници 680
Година на издаване 2018
Корици твърди
Език български
Тегло 804 грама
Размери 16x24
ISBN 9786190102489
Баркод 9786190102489
Категории Маркетинг, реклама и PR, Икономика, Книги

Хартиено издание

Наличност: ДА
Доставка: 3 дни

Цена: 29.00 лв.

Какво общо имат самоуправляващите се коли, услугите по поръчка, изкуственият интелект и неравенството в доходите? Те ни казват високо и ясно, че сме се запътили презглава към един свят, оформян от технологиите по начини, които не разбираме и от които имаме много основания да се боим.

Тим О’Райли, един от най-проницателните наблюдатели на нововъзникващите технологии, наречен „оракул на Силициевата долина“ от списание „Инк.“ и „откривател на тенденции“ от „Уайърд“, изследва парливия въпрос как да овладеем техноло­гии­те, които създаваме, преди те да са овладели нас? О’Райли прилага методи, използвани от неговата новаторска компания за предсказването и осмислянето на миналите вълни от иновации, за да създаде контекст за проумяването на онова, което той нарича „WTF? технологиите“ на XXI в. Как тези технологии променят природата на бизнеса, образованието, държавното управление, финансовите пазари и икономиката като цяло и как бихме могли да оформим промените?

В тази въздействаща комбинация от мемоари, наръчник по бизнес стратегии и призив за действие О’Райли черпи уроци от мрежовите платформи, сред които „Амазон“, „Гугъл“, „Фейсбук“, „Еърбиенби“, „Юбер“ и „Лифт“, за да покаже как икономиката и финансовите пазари са започнали да се управляват все повече от алгоритми. Според него светът, управляван от машини, враждебни към човечеството, не е някаква далечна възможност, а системите, които изграждаме днес, вече формират бъдещето ни.

О’Райли привежда аргументи, че неравенството в доходите, намаляващата възходяща мобилност и загубата на работни места поради технологиите са все резултат от принципните избори, които сме заложили в алгоритмите, управляващи пазарите и компаниите ни. Така както „Гугъл“ постоянно обновява своите алгоритми в стремежа си към релевантни резултати от търсенето и рекламата, а „Фейсбук“ се бори с преосмислянето на алгоритмите си за потребителска съпричастност в отговор на фалшивите новини, О’Райли смята, че и ние трябва да пренапишем икономическите си алгоритми, ако искаме да създадем бъдеще, ориентирано повече към човека. От всички нас зависи, настоява той, да вземем мерки новите технологии, формиращи утрешния ден, да бъдат причина не за тревога, а за удивление.

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg