Мотивационно интервюиране

Автор: Уилям Р.Милър; Стивън Ролник

Коментари: 0

Издател Изток-Запад
Преводач Людмила Андреева
Брой страници 536
Година на издаване 2019
Корици меки
Език български
Тегло 785 грама
Размери 16x24
ISBN 9786190105329
Баркод 9786190105329
Категории Технология и психология на бизнеса, Икономика, Книги

Какво е мотивационно интервюиране (МИ)? Това е стил на общуване, целящ да укрепи мотивацията и решимостта на клиента за промяна. В МИ се използва и дори се надгражда клиент-центрираният терапевтичен подход на Карл Роджърс. Общуването се осъществява не просто в дух на подкрепа и сътрудничество, но и на дълбоко уважение към личностната автономност и личния избор на човека. Фокусът е върху израстването и благополучието му, както и върху пълното доверие в първично заложената му мъдрост. А методът, по който се осъществява МИ, е ясно структуриран – редуват се четири процеса: ангажиране, фокусиране, пробуждане и планиране. Те могат да съставят цикъл, който се повтаря, задвижван от прилагането на базисни умения: задаване на открити въпроси, утвърждаване, отразяване и обобщаване.

Поради своята простота и най-вече заради духа си МИ намира изключително широко приложение. Освен в здравеопазването, психотерапията и психологическото консултиране, лечението на зависимости, социалната работа, МИ може да се прилага в политиката, бизнеса, маркетинга и редица други сфери – навсякъде, където човек се сблъсква с необходимостта от промяна. Най-ценното обаче е, че МИ може да се прилага и в ежедневното междуличностно общуване с членове на семейството, близки приятели и колеги. За това способстват неговата достъпност, опростената му структура, ясните примерни диалози, обобщението на важните моменти в края на всяка глава от книгата.

В това ново, изцяло преработено издание е отразен големият напредък в разбирането и преподаването на МИ. Дадени са множество примери от консултативни ситуации. Невероятната практическа стойност и резултатност на МИ правят този метод световноизвестен и приложим вече почти три десетилетия.

Ключови думи: Промо -20%, Как да печелим

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg