Издател | Колибри |
Преводач | Георги Ангелов |
Брой страници | 272 |
Година на издаване | 2021 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 265 грама |
Размери | 13x20 |
ISBN | 9786190207771 |
Баркод | 9786190207771 |
Категории | Съвременна световна проза, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги |
Героят Октав Паранго, алтер-егото на автора, рекламист в първия роман, ловец на модели във втория, в третия се преобразява в хуморист, участник в сутрешно радиопредаване. В тази поредна блестяща сатира Бегбеде, самият той с неоспорима склонност към хумористичното, разобличава „диктатурата на смеха“, описва едно общество, в което „смешното е задължително“ и осмива това, което нарича комикопопулизъм, практикуван от много негови събратя, както и от политици, например водещият телевизионно реалити шоу Доналд Тръмп, стигнал до Белия дом, известният като „клоуна Бо-Джо“ Борис Джонсън, станал министър-председател, и още, и още… Остроумно, занимателно и с немалко тъга Бегбеде ни превежда от безобидния хумор през иронията и сарказма, за да стигне до момента когато смехът със сълзи се превръща в смях през сълзи.
Ключови думи: Модерно е да се чете това, Подбрано от 2021
Все още няма мнения за тази книга.
Напиши коментарЩе бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]
На корицата на тази книга няма заглавие. То е изобразено като в бърза реакция в чат, с емотикон – човече, което се смее толкова усърдно, че чак сълзи са му потекли. Това е картинката на днешния свят и тя се върти шеметно бързо – търкалящи се от смях до плач човечета. Това не е онзи циничен и анархистичен Бегбеде, когото познаваме от предишните му романи. Това е един пораснал и с посребрена брада Бегбеде, който е готов да признае, че анархизмът, с който е заставал в героична поза, е бил просто и само безсилие.
Сюжетът на този роман протича в една безсънна нощ, прекарана в обичайните за Бегбеде занимания по парижки заведения, след която той отива на работа в радиото и се представя по начин, след който може единствено да бъде уволнен. Дотук нищо изненадващо. Новото е не в сюжетните случки, а в разсъжденията по време на тях, около тях, след тях. Защото именно те разтеглят часовете на една нощ до границите на целия съзнателен живот на Бегбеде, в който светът се е променил толкова много, че на 50 години няма нищо общо с това как е изглеждал на 20. И се е променил не към добро.
Живеем във време, което се нарича – как? – демокрация, капитализъм, свободен пазар, либерални ценности? Едно е сигурно – живеем във време на голямото кискане, истеричния кикот, тихото присмиване в най-добрия случай. А хуморът е диктатура, защото никога не дава право на отговор, смята Бегбеде. Шутът на царя е нещо полезно, но шутът, който става цар, това вече е нова система – комикопопулизъм. Това е името на Бегбеде за новото време – комикопопулизъм. Все повече комици ще оглавяват все повече държави. И няма да има гражданско общество, което да сложи в ред нещата. Защото, когато смехът е основното занимание, няма граждани, те междувременно са се превърнали в консуматори, в публика.
На 50 години Бегбеде прави равносметка кой е той. „Склонен съм да твърдя, че ироникът се надсмива над всичко, за да не разкрие какво мисли, а то е – нищо. Но антиироникът е толкова раним, че се обесва при първата спънка. Защо толкова често ме определяха като циник, при положение, че точният термин е „оцеляващ“.“
И сам не разбира, че цинизмът е един от изпитаните начини за оцеляване.
Веселина Седларска, приятел на Хеликон Сливен